جراحی تنگ کردن واژن

آسیب های وارد شده بر ماهیچه های دیواره ی واژن باعث گشادی واژن و مشکلاتی برای زنان می شود از دلایل رایج ایجاد کننده ی گشادی واژن تکرر در زایمان های طبیعی، کهولت سن و یائسگی است. گشادی واژن که مشکل شایعی بین زنان میانسال است امروزه با انواع روش های مختلف جراحی زیبایی واژن، ابزار و تجهیزات جدید برای تنگ کردن واژن قابل درمان است. یکی از تاثیرات مهم تنگ کردن واژن افزایش کیفیت رابطه جنسی است.

تغییرات پس از تنگ کردن واژن

قبل و بعد از تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن دلایل شل شدن واژن

پیش از رجوع به روش هایی که امروزه برای تنگ کردن واژن در نظر گرفته می شود بهتر است تمامی دلایلی که منجر به این عارضه می شود بررسی گردد. دیواره ی واژن در حالت طبیعی دارای خاصیت کشسانی است و فشار های شدیدی مانند فشاری که در زمان تولد نوزاد و زایمان طبیعی بر این ناحیه وارد می شود می تواند منجر به ایجاد پارگی در دیواره آن یا بروز پارگی گردد. علاوه بر زایمان های طبیعی و یائسگی که دلایل شایع این عارضه است مواردی مانند یبوست های طولانی، تصادفات و آسیب های لگنی، انجام فعالیت های سنگین و… که باعث وارد شدن فشار به دیواره ی واژن است.

تنگ کردن واژن روش های مختلف تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن بسته به میزان آسیب دیدگی واژن، سن بیمار و سلامت عمومی او توسط پزشک تشخیص داده می شود. تنگ کردن واژن با جراحی یا لیزر قابل درمان است.

تنگ کردن واژن با استفاده از نخ های جاذب

یکی از روش های کم تهاجم برای تنگ کردن واژن لیفت واژن با استفاده از نخ های جاذب است که دیواره واژن را تنگ کرده و پس از گذشت مدتی نخ ها جذب بدن می شوند و خونریزی و عوارضی متوجه بیمار نیست.

پرینورافی

جراحی پرینورافی برای ترمیم بافت پرینه ی ناحیه تناسلی کاربرد دارد و هم چون دیگر جراحی های زنان دارای عوارضی احتمالی هم چون خونریزی، عفونت، التهاب و ماندن جای جراحی را به دنبال دارد.

تنگ کردن واژن با لیزر

لیزر ها برای انجام تنگ کردن واژن از طریق تاثیری که بر افزایش کلاژن سازی بافت های دیواره واژن دارند شل شدگی آن را بر طرف می کنند. لیزر به تنهایی برای تنگ کردن واژن در مواقعی که آسیب های وسیع و گشادی واژن زیاد است کافی نیست و واژینوپلاستی پس از آن نیز توصیه می شود. این مسئله که تنگ کردن واژن از چه طریقی و با چه تکنیکی انجام شود به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. لیزر ها در کلاژن سازی و تقویت عضلات عمقی تر واژن موثر هستند اما در مواردی نیز برای تنگ کردن واژن نیاز به جراحی است.

اینفوگرافیک تنگ کردن واژن

انواع روش های تنگ کردن واژن

روش های خانگی تنگ کردن واژن چیست؟

آیا خوردن غذاها و سبزیجات حاوی ویتامین های ترمیم کننده در تنگ کردن واژن تاثیری دارد؟ آیا با رژیم های غذایی خاص می توان گشادی واژن را درمان کرد؟ این سوال بسیاری از زنانی است که با آسیب های جدی واژن به دنبال راهی برای رفع دغدغه ی خود هستند و بعضا در صحبت های اطرافیان و سایت های مختلف درباره ی تاثیر مصرف مواد غذایی در تنگ کردن واژن توصیه هایی را ملاحظه می کنند. تاثیر مصرف ویتامین ها و مواد غذایی در تقویت ماهیچه های واژن موثر است اما در وضعیتی که واژن در شرایط طبیعی است و دچار شل شدگی و گشادی شدید در واژن است، مصرف غذاها در تنگ کردن واژن و رفع شل شدگی آن تاثیر و دوام زیادی ندارد و تنها می توان با مصرف این مواد مغذی از شل شدگی آن جلوگیری کرد.

تنگ کردن واژن هزینه تنگ کردن واژن

تنگ کردن واژن با توجه به روشی که برای انجام آن انتخاب می شود متفاوت است. تنگ کردن واژن با لیزر با توجه به تعداد جلسات، وضعیت و میزان شل شدگی و کلینیکی که برای انجام این درمان استفاده می شود متفاوت است. برای جراحی تنگ کردن واژن نیز هزینه جراح، بیمارستان و خدمات پس از جراحی تعیین کننده آن است.

تنگ کردن واژنعوارض تنگ کردن واژن

اگر از روش پرینورافی برای تنگ کردن واژن استفاده شود عوارض احتمالی برای دیگر جراحی های زیبایی زنان در این جراحی نیز محتمل است. مواردی مانند خونریزی، عفونت، التهاب و تورم از جمله عوارضی است که پس از این جراحی متوجه بیمار است و با گذشت زمان از بین می رود. استفاده از روش لیفت واژن با نخ به جز احتمال بروز حساسیت نسبت به نخ های جاذب و رعایت عدم رابطه جنسی تا مدت دو ماه پس از لیفت نکات لازم به ذکر دیگری ندارد. استفاده از هر کدام این روش ها بسته به شرایط بیبمار مزیت ها و ماندگار خاص خود را دارد. که پس از معاینه پزشک و شرح حال شما امکان انتخاب بهترین روش ممکن از نظر هزینه های مالی و نتیجه ای که مد نظر دارید را پیدا می کنید.

آنچه در تنگ کردن واژن به بیماران و شما همراهان عزیز توصیه می کنیم جدی گرفتن این مسئله و خودداری از نادیده گرفتن علائم آن است. زیرا شل شدگی واژن در موارد شدید می تواند عفونت واژن و رنج هایی را برای بیمار به همراه داشته باشد علاوه بر این که این مسئله تاثیر منفی بر کیفیت رابطه جنسی بیماران می گذارد و نزدیکی را تبدیل به پروسه ای دردناک و بدون لذت می کند.