دکتر حبیبه احمدی / جراحی زیبایی زنان / خارش واژن بعد از لابیاپلاستی
خارش واژن بعد از لابیاپلاستی

آنچه می خوانید...
Rate this post

یکی از انواع عمل های زیبایی که بسیاری از خانم ها انجام می دهند لابیاپلاستی می باشد. خارش واژن بعد از عمل، طبیعی می باشد. ولی در برخی از موارد این خارش بیش از اندازه می شود و امکان دارد که واژن عفونت کند. دلایل خارش واژن بعد از لابیاپلاستی متنوع می باشد و روش های زیادی برای درمان خارش واژن وجود دارد. شما در صورتی که خارش بیش از اندازه در واژن احساس کردید و دچار خارش لابیا بعد از عمل شدید باید به پزشک مراجعه کنید تا سریعا اقدام به درمان مشکل نماید.

دلیل خارش واژن بعد از لابیاپلاستی

در دو صورت ممکن است که خارش بعد از عمل لابیا برای خانم ها به وجود آید. این دو علت مهم عبارت هستند از:

۱. خارش بعد از عمل ممکن است که به دلیل عفونت واژن بعد از لابیاپلاستی باشد. در این حال باید بدانید که واژن بوی بدی می گیرد و ترشحات غیر طبیعی دارد. اگر خارش با این علائم بیان شده همراه نباشد باید بدانید که همان روزهای ابتدای درمان می شود. اما در صورتی که شدت خارش بیشتر شود و علائم عفونت هم مشاهده کنید باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

۲. خارش در واژن بعد از جراحی لابیاپلاستی ممکن است که به دلیل جوش خوردن بخیه ها باشد. در این بازه زمانی باید از کرم ها و پمادهایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید تا خارش آن را کمتر نمایید. میزان خارشی که بعد از عمل برای افراد به وجود می آید به قدرت ترمیم شدن پوست واژن بستگی دارد. این قدرت در هر یک از افراد متفاوت می باشد و به همین دلیل خارش در واژن هر فردی، شدت خاصی دارد.

به طور کلی باید بدانید که خارش بعد از جراحی لابیاپلاستی یکی از سخت ترین مواردی می باشد که در افراد شکل می گیرد. خارش بعد از جراحی امکان دارد که عواقب بدی به دنبال داشته باشد. در صورت احساس هر نوع خارش درون واژن شما باید برای درمان اقدام کنید.

علائم عفونت بعد از عمل لابیا

جلوگیری از بروز خارش واژن بعد از عمل لابیا

برخی از مهمترین مراقبت ها و روش های درمانی که برای خارش واژن بعد از جراحی لابیاپلاستی باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

۱. بهتر است که برای کنترل کردن خارش بعد از جراحی از بخیه های عمل لابیاپلاستی به خوبی مراقبت نمایید. از همان ابتدای جراحی دقت نمایید که از محل بخیه ها باید به خوبی نگهداری نمایید.

۲. یکی از مهم ترین نکات جهت نگهداری از بخیه ها این است که همیشه بخیه ها را استریل نمایید، هنگامی که هنوز بخیه ها به خوبی جوش نخورده اند امکان نفوذ پیدا کردن عوامل بیماری زا به درون زخم وجود خواهد داشت.

۳.  بعد از ۲ الی ۳ روز بعد از جراحی می توانید به حمام بروید. مدت حمام کردن شما نیاز است که بسیار کوتاه باشد. همچنین دقت نمایید که از نشستن روی زمین و درون وان به طور جدی خودداری کنید چرا که این مسئله امکان دارد عفونی کردن بخیه ها و زخم ها را افزایش دهد.

۴.  هر روز برای پاکسازی محل بخیه ها باید از پماد ها و کرم های ترمیمی استفاده کنید. با آب و صابون محل مربوطه را باید شست و شو دهید. نوع پماد و کرم ها بستگی به تجویز پزشک دارد.

۵. دقت داشته باشید که زمان شستشو هیچ نوع فشاری نباید به بخیه ها وارد شود. پس از هر بار شستشو با حوله و دستمال که تمیز است و پرز ندارد باید محل بخیه ها را به آرامی خشک کنید.

۶. روی هر یک از بخیه ها برای استریل ماندن باید آنتی‌ بیوتیک بزنید. به صورت منظم از آنتی بیوتیک ها استفاده نمایید. هر یک از آنتی‌ بیوتیک ‌ها برای جلوگیری کردن از بروز خارش درون واژن نیاز است که در زمان دقیق استفاده شود تا تاثیر خوبی از خود نشان دهند.

۷. بعد از زمانی که پزشک دستور استفاده کردن از کرم های ترمیمی را به شما می دهد باید از کرم های ترمیمی برای جوش خوردن بخیه ها استفاده کنید. اگر پزشک با تکنیکی صحیح بتواند لابیا ها را بخیه بزند با استفاده از کرم ترمیمی می توانید جای بخیه ها را از بین ببرید.

۸. برای باز نشدن هر یک از بخیه ها از فعالیت فیزیکی خودداری کنید. اجسام سنگین بلند نکنید چرا که این اقدام موجب می ‌شود بخیه لابیاها باز شود.

۹. تا بهبودی کامل بعد از لابیاپلاستی به هیچ عنوان نباید رابطه جنسی داشته باشید.

جلوگیری از خارش واژن

روش های درمان خارش واژن بعد از لابیاپلاستی

برخی از افراد هستند که پس از جراحی لابیاپلاستی دچار خارش واژن می شوند. اگر خارش واژن آنها بیش از اندازه باشد نیاز است که سریعاً به پزشک خود مراجعه کنند. پس از اینکه عفونت درون واژن را تشخیص دهد دارویی را برای درمان خارش واژن بعد از لابیاپلاستی تجویز می‌ کند هر یک از داروهای تجویز شده پزشک باید توسط بیمار مصرف گردد تا عفونت درون واژن از بین برود.

دقت داشته باشید که اگر خارش واژن بعد از جراحی لابیاپلاستی از بین نرود مشکلات و عوارض جدی تری را به همراه خواهد داشت. خارش واژن پس از جراحی لابیاپلاستی امری طبیعی می باشد اما اگر این خارش بیش از اندازه شود و بیمار نتواند تحمل آن را داشته باشد بدون شک نیاز است که توسط پزشک معاینه گردد.

پزشک با معاینه های لازم روی واژن پس از جراحی اقدام به درمان خارش بیش از اندازه می‌ نماید. عفونت هایی که درون واژن بعد از جراحی به وجود می‌ آید دلایل متنوع دارد. یکی از مهم ترین دلایل خارش به وجود آمده درون واژن پس از جراحی این است که بیمار مراقبت های لازم بعد از لابیاپلاستی را به خوبی در نظر نداشته است.

پس از جراحی لابیاپلاستی پزشک نکاتی را به عنوان مراقبت های ضروری بعد از جراحی به بیمار اعلام می کند. در صورتی که فرد به آن نکات توجه نداشته باشد امکان دارد که دچار عفونت درون واژن گردد. خارش واژن پس از جراحی لابیاپلاستی در صورت افزایش پیدا می کند که بیمار به نکات بیان شده پزشک توجه نداشته باشد.

نکته ای که همیشه به آن اشاره می کنیم، این است که برای جلوگیری از بروز عوارض بعد از عمل لابیاپلاستی بهتر است که یک جراح لابیاپلاستی خوب را انتخاب نموده و برای این عمل به وی مراجعه کنید.

دکتر حبیبه احمدی

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی دکتر حبیبه احمدی دوره دکتری عمومی خود را در سال 1385 در دانشگاه شهید بهشتی به اتمام رسانده و طرح پزشکی خود را تا سال 1388 در شهر سمنان تمام کردند. پس از این تا سال 1395 دوره دکترای تخصصی خود را در حوزه زنان، زایمان و نازایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تمام و طرح پزشکی تخصصی خود را در شهر دزفول تا سال 1397 انجام دادند. همچنین به واسطه علاقه به حوزه زیبایی بانوان، وارد فلوشیپ جراحی زیبایی زنان شده و این دوره را در سال 1398 به اتمام رسانیدند.