دردناک ترین عفونت واژن

عفونت های قارچی واژینال با سوزش و خارش شروع می شود و به زخم و درد می رسد! این عفونت ها درد بسیاری را برای بیماران ایجاد می کند و اغلب مقاوم به درمان هستند و دوره ی درمان کوتاهی ندارند. اگر نشانه های عفونت را در خود احساس کرده اید، به صحبت های دکتر حبیبه احمدی متخصص زنان، زایمان و زیبایی در این باره توجه بفرمایید.

درمان عفونت های واژن

روش های درمان عفونت واژن

عفونت های واژینال

بیماران هستند که با عفونت های واژینال مراجعه می کنند این افراد ممکن است سه یا چهار نوع از باکتری را همزمان داشته باشند.

عواملی که در واژن باعث عفونت های مکرر و مقاوم می شوند عفونت های قارچی هستند سایر میکروب ها با مصرف دوره ای آنتی بیوتیک تحت نظر متخصص زنان و زایمان قابل درمان هستند

عفونت ناشی از قارچ کاندیدا بسیار نسبت به درمان مقاوم است و بیمار با چند دوره مصرف دارو نیز هم چنان ازعلائم عفونت رنج می برد.

علائم عفونت های قارچی واژینال

عفونت های واژینال با نشانه های زیر بروز می کند:

• سوزش واژن
  • در حین ادرار سوزش و قرمزی ناحیه تناسلی
  • ترشحات سفید آبکی تا پنیری شکل داشته باشد
  • در حین نزدیکی در ناحیه تناسلی خارجی و داخلی احساس درد و سوزش دردناکی دارد.

چرا با وجود رعایت بهداشت دچار عفونت قارچی می شویم؟

رعایت بیش از حد بهداشت یکی از دلایل ابتلا به عفونت ها قارچی است. در واژن زنان به طور طبیعی میکروب های مفیدی به نام لاکتو باسیل وجود دارد که با مصرف آنتی بیوتیک از بین می روند این لاکتوباسیل ها در واژن باعث ایجاد ph  اسیدی می شوند که فضای اسیدیته ایجاد شده مانع از رشد قارچ ها می شود. این لاکتوباسیل ها چگونه از بین می روند

لاکتوبلاسیل ها بر اثر آنتی بیوتیک هایی که بعضا برای رفع عفونت گلو، دندان و… مصرف می شود یا شستشوی بیش از حد از طریق ژل های بهداشتی بانوان، صابون، شامپو و هر گونه شوینده از بین می رود. هم چنین خانم هایی که به طور مکرر در لگن های آب و سرکه، بتادین و صابون می نشینند و در معرض از بین رفتن میکروب های مفید واژن و ابتلا به عفونت های دردناک قارچی هستند.

عفونت قارچی واژینال

درمان عفونت قارچی واژن

استخر رفتن چگونه باعث ابتلا به قارچ واژینال می شود؟

تصور وجود قارچ در آب استخر اشتباه است زیرا قارچ ها قادر ب حیات در آب کلر دار استخر نیستند و دلیل ابتلای به عفونت های قارچی پس از رفتن به استخر، ورود اب کلردار به واژن زنان و از بین بردن میکروب های مفیدی است که پیش تر شرح داده شد در واقع آب استخر با از بین بردن میکروب های مفید فضا را برای رشد قارچ ها و ایجاد عفونت مساعد می کند.

درمان عفونت های قارچی واژن

تا زمانی که عفونت های قارچی در مراحل اولیه و کم هستند به درمان های ساده پاسخ داده و علائم از بین می روند اما در شرایطی که مقاوم می شود نیاز به درمان های بسیار قوی است

پس توصیه جدی برای درمان عفونت های قارچی واژینال به رنان این است که در هر چند مرتبه ابتلا به عفونت های قارچی و عود علائم آن به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایند و درمان شوند و مانع از ورود عفونت به فاز مقاوم شوند.

مراجعه به داروخانه ها برای تهیه و مصرف پماد موضعی کروتریمازول که دارویی ضعیف است و در مقاوم کردن قارچ ها نقش دارد و روند درمان را پیچیده تر می کند و بیمار را مستلزم مصرف دارو های قوی تری برای درمان عفونت می کند.

علت های اصلی ابتلا به عفونت واژینال چیست؟

از جمله علت های که می تواند زمینه ی بروز عفونت های قارچی واژینال را ایجاد کند به شرح زیر است:

• چاقی مفرط
  • استفاده از لباس های تنگ و نایلونی
  • مصرف طولانی مدت لباس زیر تنگ
  • استفاده از مواد قندی

این علائم باعث تسریع عود و تکرر ابتلا به عفونت می شود.

عفونت های قارچی مسری است؟

عفونت های قارچی واژینال مسری نیست و از طریق رابطه به شریک جنسی منتقل نمی شود.

عفونت های قارچی واژینال خطرناک است؟

عفونت های قارچی واژینال فارغ از علائم دردناکی که برای بیمار ایجاد می کند بر خلاف عارضه های ویروسی اصلا خطرناک و سرطان زا نیست.

راه های پیشگیری از ابتلا به عفونت های قارچی واژینال چیست؟

برای پیشگیری از ابتلا به عفونت قارچی واژینال مواردی هم چون:

• رعایت اعتدال در بهداشت فردی و خودداری از مصرف بیش از حد شوینده هاو ژل های شستشو بانوان.
  • رعایت رژیم غذایی مناسبی که حاوی مواد قندی و فست فود نباشد.
  • استفاده از لبنیات های پروبیوتیک که می تواند بسیار مفید باشد.

با دیدن اولین نشانه های عفونت های واژینال مانند ترشحات آبکی یا پنیری شکل، خارش، سوزش و التهاب به طور خودسرانه پماد و دارو مصرف نکنید و با مراجعه به متخصص زنان و زایمان خوب تحت درمان قرار بگیرید. زیرا این قارچ ها در شرایط مقاوم و حاد باعث علائم دردناک تر و زخم هایی در واژن می شود که برای بیمار بسیار رنج آور است.