راهنمای تنگ کردن واژن با پرینورافی

زنان با وارد شدن به سنین میانسالی و یا بعد از زایمان تغییرات زیادی را در اندام های خود تجربه می کنند؛ تغییراتی که می تواند باعث حس ناخوشایندی در آن ها شود و گاهی در زندگی روزمره یا زندگی زناشویی آن‌ها تاثیر بگذارد. این تغییرات در ناحیه تناسلی آن ها نیز رخ می دهد و منجر به از بین رفتن حس اعتماد به نفس و کاهش میل آن ها به ارتباط جنسی می شود. مشکل گشاد شدن واژن به خصوص بعد از زایمان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از زنان آن را تجربه می کنند. اما خوشبختانه علم پزشکی برای رفع این مشکل راه های تنگ کردن واژن را ابداع کرده است که یکی از آن ها پرینورافی است. آیا با تنگ کردن ناحیه پرینه آشنایی دارید؟ آیا می دانید که پرینورافی چگونه انجام می شود و بهترین جراح پرینورافی تهران چه کسی است؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بیشتر جراحی پرینورافی و مزایا و معایب آن بپردازیم.

پرینه چیست؟

اصطلاح “پرینه” یا “میان دو راه” اغلب برای توصیف ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد استفاده می شود. از نظر تشریحی و شکل ظاهری، پرینه یک ساختار الماسی شکل دارد. این منطقه شامل ساختارهایی است که از سیستم ادراری تناسلی و گوارشی پشتیبانی می کنند. بنابراین نقش مهمی در عملکردهایی مانند بارداری، اجابت مزاج، مقاربت جنسی و زایمان دارد.

دو راه اصلی وجود دارد که می تواند مرزهای پرینه را توصیف کند. مرزهای تشریحی به حاشیه استخوانی دقیق آن اشاره دارند، در حالی که مرزهای آناتومی، سطح پرینه را توصیف می کنند.

پرینورافی چیست؟

اغلب زنان با وارد شدن به سنین میانسالی یا بعد از زایمان تغییرات زیادی را در اندام های خود تجربه می کنند که می تواند باعث حس ناخوشایندی در آن ها شود و احساس کاهش اعتماد به نفس یا عدم شادابی و جوانی را برای آن ها ایجاد کند. یکی از این احساسات ناخوشایند مربوط اندام تناسلی بانوان است که به موجب برخی اتفاقات به مرور زمان زیبایی خود را از دست داده و از شادابی و طراوت آن کاسته می شود.

ناحیه پرینه

عمل های جراحی متنوعی در زیبا سازی و جوان سازی و هم چنین تنگ کردن واژن وجود دارد که پرینورافی یکی از ده ها نوع آن است، اگر شما به دنبال یافتن راهی برای زیباسازی اندام تناسلی خود هستید، پرینورافی می تواند یک گزینه مناسب باشد.

جراحی پرینورافی (Perineorrhaphy) یکی از انواع جراحی تنگ کردن واژن است که به زنان کمک می کند تا بتوانند جوانی و شادابی ناحیه تناسلی را بازیابند. مشکلات متعددی که مهم ترین آن عدم لذت از رابطه جنسی و در پی آن احساس افسردگی است، منجر شده تا بانوان زیادی با انجام این جراحی دوران جوانی خود را دوباره تجربه کنند و خود را از احساسات ناخوشایند و نامناسب رهایی ببخشند.

جراحی پرینورافی جهت ترمیم ناحیه پرینه انجام می شود. آسیب دیدن ناحیه پرینه به دلایل گوناگون از جمله زایمان باعث ایجاد گشادی و تغییر سایز واژن می شود که این امر زندگی زناشویی را با مشکل مواجه می کند و باعث کاهش رضایت از ارتباط جنسی در میان زوجین می شود. برای حل این مشکل اغلب بانوان جراحی پرینورافی را انتخاب می کنند.

چه عواملی می تواند به ناحیه پرینه آسیب می رساند؟

مهم ترین عواملی که باعث گشاد شدن واژن و آسیب دیدن ناحیه پرینه می شوند عبارتند از:

پاره شدن پرینه به علت زایمان های مکرر

زایمان طبیعی به ویژه زایمان هایی که با سختی بیشتری همراه هستند از جمله معمول ترین و مهم ترین دلایل آسیب به ناحیه پرینه به حساب می آیند. پس از زایمان، بافت واژن ممکن است حالت خود را به کلی از دست بدهد، عضلات دهانه واژن پاره شود و یا به صورت ناقص تا حدی بهبود پیدا کند. این اتفاق باعث افزایش سایز دهانه واژن می شود. ممکن است تمرین های کگل برای بهبود این ضعف ایجاد شده، کافی نباشد. عمل جراحی پرینوپلاستی باید بعد از آخرین بارداری و زایمان شما انجام شود.

اضافه وزن

اضافه وزن و چاقی می تواند به کل بدن از جمله پرینه و ساختارهایی که از آن پشتیبانی و حمایت می کند فشار وارد کند. این فشار می تواند باعث کشیدگی بسیار زیاد ماهیچه ها و کاهش الاستیسیته آن ها شود.

علاوه بر این زایمان و اضافه وزن، سرفه های شدید و مکرر و همچنین وجود تومور در ناحیه لگن باعث گشاد شدن واژن می شود. با مراجعه به بهترین متخصص زنان تهران می توانید با شناخت علت این مشکل، بهترین راه تنگ کردن واژن را انتخاب کنید.

علائم گشاد شدن واژن چیست؟

با مشاهده علائم زیر می توانید با مراجعه به بهترین جراح زیبایی زنان برای عمل های تنگ کردن واژن از جمله پرینورافی اقدام کنید:

• احساس فشار مداوم در ناحیه لگن؛
  • احساس فشار در ناحیه زیر شکم و پر بودن مداوم؛
  • کم بودن احساس برخورد در زمان رابطه جنسی و عدم رضایت از آن؛
  • تکرر ادرار؛
  • درد در زمان مقاربت؛
  • مبتلا شدن به عفونت واژن به صورت مداوم.

کاندیدای پرینورافی چه کسانی هستند؟

• افرادی که در ارگاسم جنسی خود به شدت مشکل دارند.
  • افرادی که خودشان یا همسرشان از تنگی واژن رضایتی ندارند.
  • خانم‌هایی که به دلیل مسن بودن، دچار افزایش سایز دهانه واژن شدند.
  • بانوانی که دچار افتادگی واژن و مثانه می باشند.

نحوه انجام پرینورافی

در این عمل، پزشک زیبایی زنان اقدام به تنگ کردن واژن بیمار می کند. روش عمل بدین گونه است که ابتدا بیمار تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی لوکال قرار می گیرد. سپس متخصص زنان به منظور تنگ کردن واژن، با نزدیک کردن دیواره های پشتی واژن آن ها را به هم وصل می کند.گاهی اوقات برای نتیجه گیری بهتر، این عمل همراه با عمل جراحی زیبایی لابیاپلاستی انجام می شود که در آن بهترین جراح لابیاپلاستی ضمن تنگ کردن واژن، اندازه لابیاها را کوچک می شود.

مزایای پرینورافی

از مهم ترین مزایای این عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بهبود کیفیت رابطه جنسی زوجین؛
  • امکان انجام همزمان پرینورافی با لابیاپلاستی و سفید کردن واژن؛
  • رفع درد در هنگام رابطه جنسی؛
  • کوتاه بودن دوره نقاهت؛
  • بدون درد بودن عمل.

در ویدیوی زیر، انجام همزمان عمل پرینورافی با لابیاپلاستی و تزریق چربی توسط دکتر حبیبه احمدی، جراح زیبایی زنان در تهران، را مشاهده می کنید:

خطرات پرینورافی

این عمل اگرچه نیاز دارد که توسط یک جراح خوب زنان انجام شود اما عملی سخت و خطرآفرین محسوب نمی شود و فقط عوارض جانبی موقت دارد که به مرور زمان بهبود می یابند. عوارض جانبی پرینورافی عبارتند از:

• عفونت به دلیل مراجعه به غیرمتخصص یا عدم مصرف آنتی بیوتیک
  • درد کم که با مصرف مسکن بهبود می یابد
  • تهوع
  • التهاب و ورم کم

اقدامات قبل از پرینورافی

مهم ترین گام در انجام این جراحی زیبایی واژن انتخاب یک متخصص زنان حرفه ای و ماهر است که بتواند عمل پرینورافی را به بهترین نحو انجام دهد. مهارت متخصص زنان در این عمل زیبایی مهم است و هم بر سلامت فرد و هم نتیجه عمل از نظر زیبایی تاثیر دارد. در نتیجه توصیه می کنیم که اگر ساکن تهران هستید، با تحقیق و بررسی بهترین جراح پرینورافی تهران را انتخاب کنید تا نتیجه عمل رضایت بخش باشد. علاوه بر انتخاب جراح، موارد زیر نیز باید انجام شود:

• تست پاپ اسمیر قبل از انجام این جراحی ضروری است؛
  • باید قبل از عمل، با انجام آزمایش های لازم از عدم وجود عفونت های باکتریایی و قارچی در ناحیه واژن اطمینان یابید. در صورت وجود عفونت باید ابتدا درمان انجام شود.

مراقبت های پس از پرینورافی

مانند تمام انواع جراحی ها، یک دوره زمانی برای بهبودی لازم می باشد. درد و ناراحتی ای که ممکن است پس از جراحی تجربه کنید، با دارو کنترل می شود. استفاده از تشت آب گرم و یا نشستن در وان آب ولرم، می تواند تا حدی تسکین دهنده درد باشد.

اولین و مهم ترین مراقبت بعد از جراحی پرینورافی و تمامی جراحی های زیبایی واژن، استفاده از ملین ها بعد از جراحی است زیرا که ابتلا به یبوست، دوره نقاهت سختی را برای شما به همراه خواهد داشت. درد و تورم درهفته ی اول شایع است و در نتیجه آن ها، فعالیت شما تا حدودی محدود می شود. پیشنهاد می شود که انجام تمرینات ورزشی شدید را دو هفته یا بیشتر به تعویق اندازید. به همین ترتیب باید به مدت شش هفته از مقاربت پرهیز کنید.

مانند هر عمل جراحی دیگری خطراتی مانند خونریزی، کبودی، عفونت و زخم وجود دارد. این موارد هر از گاهی اتفاق می افتند و پس از مدتی رفع می شوند. درد در نزدیکی به ندرت ادامه پیدا خواهد کرد. پرینوپلاستی به تنهایی نمی تواند سستی و ضعف دیواره ی واژن که در اثر زایمان مکرر آسیب دیده و یا از بین رفته را اصلاح نماید.

بهترین جراح پرینورافی تهران

همان طور که اشاره کردیم، انتخاب یک متخصص زنان خوب اهمیت زیادی در نتیجه جراحی و سلامت فرد دارد. حتماً قبل از انجام جراحی، از تخصص پزشک و مهارت او اطمینان پیدا کنید. یک جراح خوب پرینورافی باید به بیمار احساس آرامش و اطمینان دهد و با صبوری و حوصله انتظارات او را بشنود و او را راهنمایی کند. ظرافت و دقت در این عمل بسیار مهم است. جراح باید بتواند با تکنیک های روز و ابزارهای استریل و بهداشتی، جراحی را به بهترین نحو انجام دهد.

سوالات رایج در مورد عمل پرینورافی